Ako fanúšik formácie Pain som si veľmi rýchlo zamiloval počin Divine Technology (2020) českej formácie MEAN MESSIAH a hlavne farbu hlasu Dana Frimla. Vzhľadom na to som sa po novinke In Infinite Illusion, ktorá vyšla vo februári 2024, vrhol takpovediac bez rozmyslu. Nezávisle vydaná štúdiovka obsahuje osem piesní a v ponuke je okrem digitálneho formátu aj ako CD s veľmi vkusným prevedením.
O tom, že latka, ktorú nastavila doska Divine Technology, bola prekonaná, som mal síce podozrenie už pri prvej In Infinite Illusion, ale dokonale ma o tom presvedčila až Fire – silná melodika v speve a výrazné klávesy podfarbené hutnými gitarami a prepracovanými bicími, ktoré sú plné výborných prechodov. Okrem spomínaných dvoch skladieb ma upútali ešte zádumčivejšia a zvukovo veľmi rozmanitá Clouds a z tohto albumu pravdepodobne najtvrdšia Crash Test jemne podfarbená elektronikou.
Zvyšok albumu je vo svojej harmonicky originálnej podstate variáciou na všetko, čo som už spomenul. Mnoho melodiky, veľa klávesových zvukov a tučných gitarových riffov, ktorým kontrujú vyšperkované bicie. Slabšími kúskami sú z môjho pohľadu len I See Black a na túto kapelu akosi príliš popovo znejúca Ashes. Tú by som na prvé počutie možno aj úplne oželel, keďže baladicky už znie oveľa vydarenejšia Clouds. Ale po niekoľkých otočkách celého albumu som si na ňu celkom zvykol a záverečné „na na na“ som istý čas dokonca nemohol dostať z hlavy.
Od Mean Messiah som nečakal žiadne sklamanie. Čo sa týka českej metalovej scény, Dan Friml je veľmi zvučné meno, ktoré sa vôbec nebojím označiť za synonymum ozajstnej hudobnej kvality, nie iba jej ilúzie. Tento pán by sa jednoducho nepodpísal pod nič, čo nie je urobené na stodesať percent. A inak tomu nie je ani v tomto prípade. In Infinite Illusion dokonca o pár krokov preskočilo svojho albumového predchodcu a to po stránke grafiky, zvuku aj kompozície.
HODNOTENIE