Žiadnych nových albumov sa už zrejme od LINKIN PARKU nedočkáme, keďže od smrti vokalistu Chestera Benningtona kapela zostala ticho a jednotliví členovia skôr pracujú na vlastných projektoch. To však neznamená, že už o nich nikdy nič nebudeme počuť, najmä v súvislosti ich
starými dobrými klasikami. Tento rok slávi 20 rokov ich debutový album Hybrid Theory.
Táto kultovka patrí medzi najlepšie debutové albumy všetkých čias a Linkin Park s ňou zmenili kurz rockovej histórie, či minimálne zanechali na jej tvári nezameniteľné ryhy. Vtedy iba 19-ročný gitarista Brad Delson sa rozhodol uchádzať o miesto stážistu v Zomba Music Publishing. Tu videl na stenách kancelárií plagáty a rôzne iné veci spojené s kapelami ako Korn
či Limp Bizkit, ktoré mu dodali guráž.
Jeho ďalšie kroky tak videli rovno za viceprezidentom spoločnosti Jeffom Blueom, aby mu predstavil svoju novú kapelu Xero aj s veľkými plánmi zmeniť s ňou svet. Blue bol ohromený Bradovými mladíckymi ambíciami a nechal sa zlákať na návštevu úplne prvého koncertu skupiny v legendárnom klube Whisky Go Go v západnom Hollywoode.
Xero ho dokázali zaujať tak veľmi, že im navrhol zmluvu na spoluprácu.
Vtedy skupinu tvorila partia rôznymi spôsobmi pospájaných kamarátov. Brad bol už od trinástich rokov veľmi dobrým kamarátom Mikea Shinodu. Mike bol v podstate niečo ako technický génius, ktorý na podnet svojej matky hrával na piáno, lebo na prihláškach na univerzitu sa táto vlastnosť veľmi dobre vynímala. Ešte mali bubeníka Roba Bourdona. Práve táto trojica dala v roku 1996 dokopy projekt Xero a Mike po jeho vzniku premenil svoju izbu na nahrávacie štúdio, kde dávali dokopy svoje prvé demo nahrávky.
Rob dotiahol do skupiny aj svojho spolubývajúceho Davea Pharrella,
gitaristu kresťanskej skapunkovej skupiny Tasty Snax. Davea však chalani zo Xera ukecali, aby vymenil gitaru za basu a doplnil chýbajúcu pozíciu. Pharrell nakoniec pri basgitare aj zostal. Line-up nakoniec uzatvorili DJom Joeom Hahnom, ktorého Mike poznal z umeleckej školy a dokopy ich spojila spoločná láska k hip-hopu, a pomocným vokalistom Mikeom Wakefieldom.
V skladaní hudby napredovali príliš pomaly, čo sa znepáčilo Wakefieldovi, ktorý z tohto dôvodu opustil Xero, aby pracoval na iných projektoch. A
tak začalo hľadanie toho správneho človeka za mikrofón, ktorý by bol rovnako zanietený do spevu ako Shinoda do rapu. Presne niekto taký existoval, ale žil príliš ďaleko od zvyšku. Chester Bennington mal doma v
Arizone skupinu Grey Daze, ktorá však nevyhovovala jeho snom. Hranie v lokálnych podnikoch s kapacitou okolo 2500 ľudí nebolo nič pre neho. Túžil po niečom viac.
Za pomoci kamaráta právnika sa dostal do hľadáčika Jeffa Bluea, ktorý mu okamžite poslal nahrávky Xera. Tie Chestera fascinovali natoľko, že sa vykašľal na plány oslavy svojich dvadsiatych tretích narodenín, aby si poriadne preštudoval skladby ako A Place For My Head.
Keďže Xero Chestera poriadne dostali, našiel päť ľudí vo svojom okolí, ktorí mu pomohli nahrať video na ukážku toho, čo dokáže. No a Jeffova reakcia na Chazzyho odpoveď? ,,To, čo som počul, ma totálne zničilo. Každý kúsok jeho hlasu v sebe skrýval príbeh. Znelo to úprimne, zraniteľne, naliehavo, krásne a zasiahlo vás to úplne všade.“
Tak sa dala dohromady zostava, ktorá si najskôr dala meno Hybrid Theory – hneď po Chesterovom príchode do L.A. ako známku nového začiatku skupiny – a neskôr sa na Chazzyho podnet premenovala na Linkin Park.
Najskôr ich s ich štyridsiatimi dvomi pokusmi odmietli všetky vydavateľstvá, kým ich v roku 1999 neprijali Warner Bros. Records. V marci 2000 potom začali pracovať na Hybrid Theory.
Pri tvorbe albumu sa inšpirovali rovnomenným EP obsahujúcim 6 skladieb, ktoré v novej zostave vylepšili pod vedením Shinodu a Andrewa Murdocka. Murdock už bol v tom čase známy napríklad tým, že produkoval debutový album Godsmacku.
Vydavateľstvo sa však pokúšalo vyšachovať Mika tým, že chceli z nahrávky úplne vymazať jeho rapové línie. Skupina v tom čase ešte k tomu bojovala s Daveovou neprítomnosťou, lebo bol na turné s Tasty Snax, a tak basové línie musel nabrávať Brad. Mikeovmu vyhadzovu zabránil práve Chester. Ich silné priateľstvo vzniklo v prvom momente, kedy sa tí dvaja stretli. Pri rozhovore s vydavateľom o Mikovom vyhodení Chester vydavateľovi povedal, aby sa dal vypchať.
Prvou ochutnávkou poskytnutou svetu bola skladba One Step Closer. Pesnička s farebným klipom s lietajúcimi ninjami urobila obrovský
dojem a kapela sa popularizovala. Znamenia boli priaznivé, ale aj tak si nikto netrúfal tvrdiť, aku veľkou vecou sa stane Hybrid Theory.
A potom 24. októbra 2000 album debutoval v rebríčku Billboard 200 na 29.
priečke, odkiaľ behom týždňa s 50 000 predanými kópiami vyletel až na druhú pozíciu. O štyri týždne neskôr sa stal zlatým s pol miliónom predaných kópií a ešte aj potom v Amerike predávali 100 000 kusov týždenne. Okrem toho získal jedenásťkrát platinové ocenenie, v pätnástich ďalších krajinách okrem USA dosiahol top desiatku a na 44. ročníku Grammy pieseň Crawling z tejto nahrávky vyhrala v kategórii Best Hard Rock Performance (Najlepšie hardrockové vystúpenie).
V roku 2019 bolo z neho predaných 32 miliónov kópií, čo z neho robí najpredávanejší debutový album od čias Appetite For Destruction od Guns N‘ Roses.
Tento rok kapela slávi rovných 20 rokov od tohto prevratného počinu a k oslavám vyzvala aj fanúšikov. Tí majú kapele k tomuto míľniku posielať akékoľvek memorabilíe z obdobia Hybrid Theory: ,,Tento rok oslavujeme dvadsiate výročie Hybrid Theory. Pri tejto príležitosti plánujeme niečo veľmi špeciálne a chceme, aby ste boli toho súčasťou. Hľadáme fotky, videá, útržky z lístkov, merch, plagáty, suveníry a čokoľvek iné, čo ste nazbierali zo
začiatkov kapely v 90. rokoch až po éru Hybrid Theory, teda roky 2000 – 2002. Skvelými príkladmi sú aj live záznamy a fotky z koncertov, obrázky jednotlivých členov a rôzne iné veci z LPU meet and greetov, ale nie je to limitované iba týmto.“ Fanúšikovia môžu tieto veci nehrávať priamo na web kapely.
Tak čo, máte doma z tohto obdobia niečo aj vy? Priložíte ruku k dielu?
Zdroj: loudersound.com, kerrang.com