Koľko Gágorov sa dá napočítať? (recenzia)

Má to štrnásť skladieb, netrvá to ani pol hodiny a nie je to grindcore, čo je to? GÁGOR a ich rovnomenný dlhohrajúci debut, ktorý vyšiel v máji 2023. Banskobystrická formácia, ktorá je zložená zo štyroch pánov a jednej dámy a žánrovo by sa dali zaradiť niekde k death/thrash/crust, vydala svoju prvotinu nezávisle od vydavateľstiev.

Čo mi ako prvé udrelo do uší? Slovo „gágor“ na albume Gágor od kapely Gágor. Škoda, že skladba sa volá Každý. Väčšia škoda je, že ďalej mi toho do uší už veľa neudrelo. Aj keď slovo „gágor“ aj v piesni Krivá tvár. Ale vážne… Veľmi sa mi páčia niektoré riffy (Spoveď, Monštrum a asi najvydarenejší v Intolerancia), hra s rytmikou (Každý) a fakt, že speváčke dokonale rozumieť každé slovo. Ale, bohužiaľ, prichádza ale…

Tie nasraté texty (všetkých skladieb bez výnimky) znejú, akoby niekto vykradol Pištovi Vandalovi šuplík, kde skrýval svoje nevydané kostrbaté prvotiny. A na dôvažok do nich natlačil Meliškove citáty a detské prekáračky. Ak to mala byť recesia, tak asi nebola uchopená veľmi šťastne. A ak to malo byť vážne, tak… Tak neviem. Jednoducho som kapele túto (dôležitú) zložku ich tvorby vôbec neuveril.

Hovorím si, že je to debut. V hudbe a speve počuť veľký potenciál a celkovo je po kompozičnej a textárskej stránke obrovský priestor na zlepšenie. Myslím, že je to v silách tejto partie. Verím im. Kapela smeruje dobre, tento štýl im dokonale sedí. Stačí dotiahnuť pár detailov a slovenská metalová scéna dostane darček v podobe ďalšej výbornej kapely. Už teraz sa na to teším.